Sposób na szczupłą sylwetkę

Pełnotłuste czy nisko-tłuszczowe? To pytanie niejednokrotnie pojawiło się w naszej głowie w chwili dokonywania wyboru np. jogurtu pitnego. Który wybrać mając na uwadze swoją wagę i szczupłą sylwetkę?

Australijscy uczeni dokonali gruntownego przeglądu badań epidemiologicznych opublikowanych w latach 1980-2010 skupiając się na związku między konsumpcją nabiału a ryzykiem nadwagi lub otyłości, ocenianym na podstawie zmiany wagi, Wskaźnika Masy Ciała (BMI) lub zawartości tkanki tłuszczowej.
Autorzy podkreślali, że nie stwierdzono różnicy w efektach, która wynikałaby ze spożycia produktów mlecznych nisko-tłuszczowych i pełnotłustych.
W większości przypadków pozytywne działanie wynikało ze spożycia mleka, w kilku przypadkach stwierdzono dobroczynne działanie jogurtów lub serów.
Wreszcie, autorzy byli zgodni, że spożycie produktów mlecznych nie ma negatywnego wpływu na wagę ani w przypadku dzieci ani dorosłych. Doszli również do wniosku, że wbrew powszechnej opinii, niskotłuszczowy nabiał wcale nie ma bardziej dobroczynnego wpływu na kontrolę wagi, niż produkty pełnotłuste.
Reasumując:
Badania dowodzą, że spożywanie żadnego rodzaju produktów mlecznych nie ma negatywnego wpływu na kontrolę wagi. Z tego powodu nie ma potrzeby doradzać konsumentom, żeby spożywali produkty mleczne nisko-tłuszczowe. Konsument powinien sam podjąć decyzję, kierując się własnym smakiem i wybranym sposobem odżywiania.

To Top